Lissenveld 15  -  4941 VK Raamsdonksveer  -  T +31(0) 162 71 34 00  -  info@exho.nl   LinkedIn Facebook Twitter

Diensten

Detachering voor de binnenvaart is ons specialisme. Afhankelijk van je wensen bedden wij het in in een bredere oplossing. Een oplossing op maat waarvan... Lees verder

Werken bij

Leren, werken én doorgroeien in de binnenvaart: daarvoor moet je bij Exho zijn. Voor varend personeel hebben wij steeds functies beschikbaar. Ben je al... Lees verder

Veelgestelde vragen werknemers

> Hoe kom ik aanmerking voor € 250,- voor het aanbrengen van nieuw personeel?

Ken je gekwalificeerde en gemotiveerde varensmensen waarvan je weet dat ze op zoek zijn naar een andere baan? Breng ze dan met de afdeling planning in contact. Als deze persoon bij Exho in dienst komt stellen we een beloning van € 250,- ter beschikking.
 
Spelregels:
 1. Je belt zelf de afdeling planning om de interesse van iemand te melden (om discussie achteraf te voorkomen).
2. Deksmannen tellen niet mee.
3. De afdeling planning beoordeelt de kwalificatie en motivatie van de persoon.
4. De persoon blijft minimaal 6 maanden in dienst van Exho.
5. De beloning is bruto en wordt uitgekeerd mits je in dienst bent 6 maanden na de 1e werkdag van de door jou aangebrachte collega.

Ken jij zo iemand? Bel ons!
 

> Waar vind ik mijn salarisstroken?

De salarisstroken zijn te vinden in het loonportal van Kubus Lonen. 

> Hoe maak ik een account aan bij Kubus Lonen?

Kort na indiensttreding krijg je een e-mail van Kubus Lonen, waarin een link staat om je Kubus Lonen account activeren. Klik op de link in de e-mail en stel een wachtwoord in tussen de 6 en 14 karakters met minstens één cijfer. Vervolgens krijg je een bericht dat je account geactiveerd is. Vanaf dat moment kan je inloggen en je loonstroken inzien. 

> Ik wil mijn salarisstroken vanaf verschillende computers inzien, hoe doe ik dat?

Als je je loonstroken op verschillende computers wil inzien, dan moeten deze gekoppeld worden aan je account van Kubus Lonen. Iedere keer als je op een nieuwe locatie inlogt, krijg je een e-mail met de vraag of je het IP-adres wil koppelen aan je account. Als je klikt op de bevestigingslink in de e-mail, dan worden het account en het IP-adres aan elkaar gekoppeld en kun je voortaan vanaf de toegevoegde locatie inloggen. 

> Waarom moet ik een urenbriefje invullen?

Klanten vragen vanzelfsprekend een onderbouwing van de uren die wij in rekening brengen. Met een correct ingevuld urenbriefje weet iedereen waar hij aan toe is en kan er geen discussie ontstaan. Zonder een correct ingevulde urenverantwoording kan je verloning vertraging oplopen, het is dus in je eigen belang dat je deze correct invult!

> Waar kan ik een urenbriefje downloaden?

Het formulier voor de urenverantwoording kun je hier downloaden.

> Hoe vul ik een urenbriefje in?

Bovenaan het formulier:
  • Werkzaamheden uitgevoerd bij: Naam van de klant/eigenaar
  • Naam schip:  Naam van het schip
  • Naam werknemer: Je voor- en achternaam
  • Functie: De functie die u aan boord vervult
  • Weeknummer: Van de kalenderweek
  • Tijd aan boord: Tijdstip dat je aan boord stapt
  • Tijd van boord: Tijdstip dat je van boord stapt

Duur van de werkzaamheden (indien nodig werkzaamheden verdelen over meerdere formulieren):
  • Datum: Van de desbetreffende dag
  • Uren: Het aantal gewerkte uren
  • Kilometers: Gemaakte kilometers met de auto (n.v.t. bij huurauto's)
  • Declaraties: Kosten voor bv. boodschappen (originele bonnen aanleveren)
  • Opmerkingen: Evt opmerkingen die van belang zijn voor onze administratie

Onderaan het formulier:
  • Akkoord werknemer: Je handtekening
  • Datum: Van de afstap dag
  • Akkoord leidinggevende: Handtekening van de kapitein/eigenaar met bedrijfsstempel
  • Datum: Van de afstap dag

> Wat doe ik met onkosten, reiskosten en kilometers?

Die vermeld je op je urenbriefje en je stuurt de originele bonnetjes met je urenbriefje mee.

> Waar stuur ik mijn urenbriefje en declaraties heen?

Stuur je urenverantwoording (evt met originele bonnetjes) per post naar Exho BV, Antwoordnummer 28525, 4940 WL óf mail hem naar administratie@exho.nl

> Wanneer moet ik mijn urenbriefje uiterlijk inleveren?

Lever je urenbriefje samen met eventuele declaraties uiterlijk op dinsdag in de verloningsweek aan:

Periode 1         02-02-2016            
Periode 2         01-03-2016
Periode 3         29-03-2016
Periode 4         26-04-2016
Periode 5         24-05-2016
Periode 5         21-06-2016
Periode 7         19-07-2016
Periode 8         16-08-2016
Periode 9         13-09-2016
Periode 10       11-10-2016
Periode 11       08-11-2016
Periode 12       06-12-2016
Periode 13       03-01-2017

> Wanneer wordt mijn salaris overgemaakt?

De salarissen worden in de verloningsweken op vrijdag overgemaakt:

Periode 1        03-02-2017
Periode 2        03-03-2017
Periode 3        31-03-2017
Periode 4        28-04-2017
Periode 5        26-05-2017
Periode 6        23-06-2017
Periode 7        21-07-2017
Periode 8        18-08-2017
Periode 9        15-09-2017
Periode 10      13-10-2017
Periode 11      10-11-2017
Periode 12      08-12-2017
Periode 13      05-01-2018

> Wanneer kan ik bellen met vragen over mijn salarisstrook?

Is er iets niets duidelijk wat je salarisstrook betreft, dan staat de salarisadministratie op de maandag en dinsdag ná de verloningsweek ter beschikking voor het beantwoorden van vragen op 0162-713405.

> ​Wat moet ik mee naar boord nemen?

  • Geldig paspoort of identiteitsbewijs
  • Geldige vaarpapieren
  • Persoonlijke beschermingsmiddelen (helm, brandwerende overall, veiligheidsschoenen, handschoenen)
  • Voldoende geld voor het voorschieten van eventuele menage en reiskosten. Een treinkaartje vanuit Duitsland terug naar huis kan zomaar meer dan € 100,- kosten!
  • Voldoende schone en representatieve (werk)kleding

> Wat krijg ik aan boord te eten en wat moet ik zelf meenemen?

Aan boord krijg je koffie en thee en ontbijt, lunch en diner. Frisdrank, koeken, chips en snoep worden niet verstrekt, als je daar prijs op stelt dan moet je die zelf meebrengen.

> Waar kan ik controleren of mijn vaarpapieren nog geldig zijn?

Informatie over de geldigheidsduur van uw vaarpapieren kun je vinden op: www.sabni.nl

Let op: Zonder geldige vaarpapieren ben je voor ons niet inzetbaar! Controleer dus regelmatig de geldigheid van je vaarpapieren en stuur een kopie van je vernieuwde vaarpapieren naar planning@exho.nl

> Waarom ben ik verplicht bedrijfskleding te dragen?

Exho vindt het belangrijk dat haar werknemers beschikken over beschermende kleding die voldoet aan de wettelijke veiligheidseisen, werkbaar is en een representatieve uitstraling heeft. Om die reden stelt Exho werkkleding en -schoenen ter beschikking en verplicht je die aan boord te dragen.

> Waaruit bestaat een set werkkleding?

  • Katoenen overall: 1 stuk   
  • Brandwerende overall: 1 stuk
  • Werkschoenen: 1 paar
  • Veiligheidslaarzen: 1 paar
  • Sweater:  1 stuk
  • T-shirt:  2 stuks
  • Spijkerbroek: 2 stuks

> Wanneer is mijn werkkleding aan vervanging toe?

Werkkleding moet veilig en representatief zijn. Zodra je kleding niet meer aan deze eisen voldoet neem je contact op met de afdeling planning met het verzoek om het betreffende kledingstuk te vervangen. Onderstaand overzicht geeft je een beeld van de minimale levensduur van de verschillende kledingstukken:
  • Katoenen overall: 6 maanden        
  • Brandwerende overall: 1 jaar
  • Werkschoenen: 1 jaar
  • Veiligheidslaarzen: 3 jaar
  • Sweater: 2 jaar
  • T-shirt: 1 jaar
  • Spijkerbroek: 1 jaar