Veelgestelde vragen

Waarmee kunnen we je helpen?

Lees verder

Klanten vragen vanzelfsprekend een onderbouwing van de uren die wij in rekening brengen. Met een correct ingevulde dagenverantwoording weet iedereen waar hij aan toe is en kan er geen discussie ontstaan. Zonder een correct ingevulde dagenverantwoording kan je verloning vertraging oplopen, het is dus in je eigen belang dat je deze correct invult!

Het formulier voor de dagenverantwoording kan je hier dowloaden.

Bovenaan het formulier:

  • Werkzaamheden uitgevoerd bij: Naam van de klant/eigenaar
  • Naam schip:  Naam van het schip
  • Naam werknemer: Je voor- en achternaam
  • Functie: De functie die u aan boord vervult
  • Weeknummer: Van de kalenderweek
  • Tijd aan boord: Tijdstip dat je aan boord stapt
  • Tijd van boord: Tijdstip dat je van boord stapt

Duur van de werkzaamheden (indien nodig werkzaamheden verdelen over meerdere formulieren):

  • Datum: Van de desbetreffende dag
  • Uren: Het aantal gewerkte uren
  • Kilometers: Gemaakte kilometers met de auto (n.v.t. bij huurauto’s)
  • Declaraties: Diverse onkosten (originele bonnen meesturen)
  • Opmerkingen: Evt opmerkingen die van belang zijn voor onze administratie

Onderaan het formulier:

  • Akkoord werknemer: Je handtekening
  • Datum: Van de afstapdag
  • Akkoord leidinggevende: Handtekening van de kapitein/eigenaar met bedrijfsstempel
  • Datum: Van de afstapdag

Een voorbeeld van een ingevulde dagenverantwoording vind je hier.

Die vermeld je op je dagenverantwoording en je stuurt de originele bonnetjes met je dagenverantwoording mee.

Stuur je dagenverantwoording (evt met originele bonnetjes) per post naar Exho BV, Lissenveld 15, 4941 VK te Raamsdonksveer óf mail hem naar administratie@exho.nl

Lever je dagenverantwoording direct nadat je van boord bent gekomen, samen met eventuele declaraties, in.

De salarisstroken zijn te vinden in het loonportal van Kubus Lonen.

Kort na indiensttreding krijg je een e-mail van Kubus Lonen, waarin een link staat om je Kubus Lonen account activeren. Klik op de link in de e-mail en stel een wachtwoord in tussen de 6 en 14 karakters met minstens één cijfer. Vervolgens krijg je een bericht dat je account geactiveerd is. Vanaf dat moment kan je inloggen en je loonstroken inzien.

 

Let op: het kan zijn dat deze email in je spambox belandt. Controleer dus altijd even je spambox als je deze email niet ontvangen hebt.

Als je je loonstroken op verschillende computers wil inzien, dan moeten deze gekoppeld worden aan je account van Kubus Lonen. Iedere keer als je op een nieuwe locatie inlogt, krijg je een e-mail met de vraag of je het IP-adres wil koppelen aan je account. Als je klikt op de bevestigingslink in de e-mail, dan worden het account en het IP-adres aan elkaar gekoppeld en kun je voortaan vanaf de toegevoegde locatie inloggen.

De salarissen worden elke maand rond de 25e overgemaakt. Het is afhankelijk van je bank wanneer het geld op jouw rekening staat bijgeschreven.

Is er iets niets duidelijk wat je salarisstrook betreft, dan staat de salarisadministratie op de maandag en dinsdag ná de verloningsweek ter beschikking voor het beantwoorden van vragen op 0162-713406.

Ken je gekwalificeerde en gemotiveerde varensmensen waarvan je weet dat ze op zoek zijn naar een andere baan? Breng ze dan met de afdeling planning in contact. Als deze persoon bij Exho in dienst komt stellen we een beloning van € 250,- ter beschikking.

Spelregels:
1. Je belt zelf de afdeling planning om de interesse van iemand te melden (om discussie achteraf te voorkomen).
2. Deksmannen tellen niet mee.
3. De afdeling planning beoordeelt de kwalificatie en motivatie van de persoon.
4. De persoon blijft minimaal 6 maanden in dienst van Exho.
5. De beloning is bruto en wordt uitgekeerd mits je in dienst bent 6 maanden na de 1e werkdag van de door jou aangebrachte collega.

Ken jij zo iemand? Bel ons!

  • Geldig paspoort of identiteitsbewijs
  • Geldige vaarpapieren
  • Persoonlijke beschermingsmiddelen (brandwerende overall, veiligheidsschoenen, handschoenen)
  • Voldoende geld voor het voorschieten van eventuele menage en reiskosten. Een treinkaartje vanuit Duitsland terug naar huis kan zomaar meer dan € 100,- kosten!
  • Voldoende schone en representatieve (werk)kleding
  • Je verzekeringspas, zowel je Europese verzekeringskaart als je zorgverzekeringspas.

Aan boord krijg je koffie en thee en ontbijt, lunch en diner. Frisdrank, koeken, chips en snoep worden niet verstrekt, als je daar prijs op stelt dan moet je die zelf meebrengen.

Informatie over de geldigheidsduur van je vaarpapieren kun je vinden op de documenten zelf.

Let op: Zonder geldige vaarpapieren ben je voor ons niet inzetbaar! Controleer dus regelmatig de geldigheid van je vaarpapieren en stuur een kopie van je vernieuwde vaarpapieren naar planning@exho.nl.

Exho vindt het belangrijk dat haar werknemers beschikken over beschermende kleding die voldoet aan de wettelijke veiligheidseisen, werkbaar is en een representatieve uitstraling heeft. Om die reden stelt Exho werkkleding en -schoenen ter beschikking en verplicht je die aan boord te dragen.

  • Katoenen overall: 1 stuk
  • Brandwerende overall: 1 stuk
  • Werkschoenen: 1 paar
  • Sweater: 1 stuk
  • T-shirt: 2 stuks
  • Veiligheidsjas met broek: 1 stuk

Werkkleding moet veilig en representatief zijn. Zodra je kleding niet meer aan deze eisen voldoet neem je contact op met de afdeling planning met het verzoek om het betreffende kledingstuk te vervangen. Onderstaand overzicht geeft je een beeld van de minimale levensduur van de verschillende kledingstukken:

  • Katoenen overall: 6 maanden
  • Brandwerende overall: 1 jaar
  • Werkschoenen: 1 jaar
  • Sweater: 2 jaar
  • T-shirt: 1 jaar
  • Veiligheidsjas met broek: 2 jaar